Správa o činnosti HK za I. polrok 2011
Hlavný kontrolór Obce Valča
V súlade s §
S p r á v u
o kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra obce
od 01. 01. 2011 – 30. 06. 2011
V náväznosti na plnenie úloh hlavného kontrolóra, na rozsah a zameranie kontrolnej činnosti (pri pracovnom úväzku 10 hodín týždenne) - zistenie stavu dodržiavania všeobecne záväzných právnych predpisov, hospodárnosť, efektívnosť a účinnosť pri nakladaní s verejnými finančnými prostriedkami a majetkom obce a schváleným plánom kontrolnej činnosti pre obdobie I. polroka 2011 som vykonala následné finančné kontroly, činnosti a zisťovania zamerané predovšetkým na dodržiavanie ustanovení zákonov:
- č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov,
- č. 138/1991 Zb. o majetku obcí v znení neskorších predpisov,
- č. 502/2001 Z. z. o finančnej kontrole, vnútornom audite a o zmene a doplnení niektorých
zákonov v znení neskorších predpisov,
- č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách v znení neskorších predpisov,
- č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov,
- č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy v znení neskorších predpisov,
- č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy v znení neskorších
pravidlách
A) Následné finančné kontroly:
– Kontrola pokladničnej knihy Obce Valča za január 2010 – september 2010
– Kontrola pokladničnej knihy Obce Valča za október 2010 –december 2010
– Protokol č. 5/2011 o výsledku kontroly v Školskej jedálni Materskej školy vo
Valči za obdobie 1.9.2010 – 10. 4. 2011
– Správa č. 6/2011 o výsledku kontroly hospodárenia s finančnými prostriedkami,
dodržiavanie hospodárnosti, efektívnosti a účinnosti pri hospodárení s majetkom
obce v správe materskej školy
– Protokol č. 8/2011 o kontrole pokladničnej knihy obce za I. štvrťrok 2011
– Zápisnica i prerokovaní výsledku finančnej kontroly v Základnej škole vo Valči
– Správa č. 9/2011 o výsledku kontroly hospodárenia s finančnými prostriedkami,
dodržiavanie hospodárnosti, efektívnosti a účinnosti pri hospodárení s majetkom
obce v správe Základnej školy Valča
– Záznam o kontrole čerpania finančných prostriedkov v Školskej jedálni Základnej školy
vo Valči
B) Ostatné kontroly:
– Kontrola plnenia uznesení z rokovaní Obecného zastupiteľstva vo Valči z 15. 12. 2010,
7. 1. 2011, 27. 1., 14. 2., 15.3., 25. 3., 4. 4., 18. 5., 23. 5., 28. 6. 2011
C) Ďalšie činnosti:
– pravidelná účasť na rokovaniach obecného zastupiteľstva
– účasť na zasadnutiach komisií OZ
– účasť na pracovných poradách OÚ
– absolvovanie akreditovaného kurzu MŠ SR v hodnote 170.- € „Kontrolná činnosť v samospráve“ v mesiaci február a marec 2011 so získaním certifikátu
– pomoc pri vypracovaní rozpočtu na rok 2011
– písomné upozornenia jednotlivým poskytovateľom ubytovania v pôsobnosti Obce Valča spolu s výkazmi na vyúčtovanie dane
D) Spracované a predložené materiály pre OZ:
V priebehu polroka 2011 som vypracovala a predložila obecnému zastupiteľstvu:
– Správa o vykonanej kontrole č. 1/2011 s návrhom uznesení
– Správa o kontrolnej činnosti č. 2/2011 za rok 2010
– Správa č. 3/2011 o podaných podnetoch orgánom činným v trestnom konaní a ich
stanoviská
– Správa č. 4/2011 o výsledku následnej finančnej kontroly č. 2
– Správa č. 7/2011 o výsledkoch kontroly v mesiacoch marec – apríl 2011 v Materskej
škole vo Valči
– Plán kontrolnej činnosti na II. polrok 2011
– Správa č. 8/2011 o výsledku kontroly pokladničnej knihy za I. štvrťrok 2011 na Obecnom
úrade vo Valči
– Správa č. 10/2011 o vykonanej kontrole hospodárenia s finančnými prostriedkami obce v
Základnej škole vo Valči za rok 2010
– Stanovisko hlavného kontrolóra k záverečnému účtu za rok 2010
– Správa č. 11/2011 o výsledkoch kontroly čerpania finančných prostriedkov v Školskej
jedálni Základnej školy vo Valči
– Pripomienky k VZN o nakladaní s bytmi, O prevádzkovaní pohrebiska, O poskytovaní
opatrovateľskej služby
– Vypracovanie VZN o poskytovaní dotácií, O zásadách hospodárenia a nakladania
s majetkom obce, Organizačný poriadok OÚ, O slobodnom prístupe k informáciám
Vo Valči, dňa 17. 08. 2011
Pod. č. 944/2011
Eva K o p p o v á
hlavný kontrolór obce